Prvog dana proljeća obilježava se Dan darovitih učenika kako bi se senzibilizirala javnost o važnosti prepoznavanja darovite, kreativne i talentirane djece i mladih.
Identifikacija darovitih učenika je vrlo složen postupak i zapravo je broj djece koja su darovita puno veći od broja djece koja svoju darovitost razviju. Na žalost, mnogi daroviti učenici ostanu neprepoznati tijekom svog školovanja.
Naša Škola već drugu godinu provodi identifikaciju darovitih učenika i danas vam
predstavljamo naše darovite maturante – Mateu, Tina i Gabriela.
Matea je buduća CNC operaterka koja je prošle godine identificirana kao darovita učenica u tri područja: apstraktno rasuđivanje, mehaničko rasuđivanje i prostorni odnosi. Posebno ju zanima programiranje, robotika, crtanje, 3D modeliranje i engleski jezik. U osnovnoj školi je sudjelovala na natjecanju iz robotike i engleskog jezika. Roditelji su primijetili, a i ona sama da s lakoćom usvaja gradivo i ima dobro pamćenje pa većinu sadržaja zapamti na nastavi. U srednjoj školi Matea također sudjeluje u različitim natjecanjima (Tehničko crtanje, engleski jezik, Klokan bez granica) i osvaja jako dobre rezultate.
Matea često sudjeluje uz vršnjačkom poučavanju i rado pomaže kolegama iz razreda. Zadovoljna je što su nastavnici i prijatelji zadržali jednaki stav prema njoj i nakon što je identificirana kao darovita učenica. Identifikacija joj je pomogla da bolje razumije sebe i razvija samopouzdanje i sigurnost u svoje sposobnosti. Planira nastaviti školovanje upisom u 4.razred, smjeru Računalstvo, a potom upisati Strojarski fakultet.
Tin je učenik trećeg razreda u zanimanju vodoinstalater koji je u procesu identifikacije prepoznat kao izrazito nadaren u apstraktnom rasuđivanju. Prisjećajući se osnovnoškolskih dana shvaća da je oduvijek imao sposobnosti dobre organizacije rada i raspodjele zadataka.
Uvijek je bio uspješan u sportu i snalaženju u prostoru te u predmetu Tehnička kultura gdje se isticao u izradi praktičnih radova, razumijevanju i čitanju tehničkih crteža. Oduvijek je govorio da će nastaviti školovanje u strukovnoj školi, a nastavnici su smatrali da bi trebao ići u gimnaziju jer su prepoznali njegove sposobnosti. Tin smatra da gimnazija nije jedina škola koja je „dobra“ te da učenici s potencijalom kao što je njegov mogu razvijati svoje sposobnosti i interese i u strukovnoj školi te ostvariti vrhunske rezultate i steći stručno znanje. Osim što je izvrstan u svom zanimanju, Tina zanima zavarivanje, suha gradnja, keramika, rigips i poslovi koje može raditi prstima, a u slobodno vrijeme trenira kajak. Već sada ima puno ponuda za posao, između ostalog i u Portugalu gdje je pohađao dvotjednu praktičnu nastavu na kojoj se istaknuo svojim znanjem, preciznošću i vizualnim planiranjem. To mu je bila samo potvrda da je njegovo znanje prepoznatljivo i vrijedno. U poslu je vrlo samostalan i snalažljiv.
Gabriel je maturant, u zanimanju plinoinstalater u kojem se potpuno pronašao i jako voli svoje zanimanje. U učenju mu je jako važna motivacija te s lakoćom rješava sve zadatke koji ga zanimaju. Voli izazovne zadatke i njima se u potpunosti posveti i uživa u rješavanju. U procesu identifikacije darovitosti prvo je mislio da će mu biti dosadno i da ima puno zadataka, ali kada ih je počeo rješavati vidio je da su zanimljivi i skroz drugačiji od školskog gradiva pa ih je s lakoćom rješavao i ostvario fantastične rezultate te je identificiran kao daroviti učenik u tri područja: numeričko rasuđivanje, apstraktno rasuđivanje i prostorni odnosi. Nije puno razmišljao dok je rješavao zadatke pa se nije ni nadao da će ostvariti neke posebne rezultate te se ugodno iznenadio rezultatima koji su pozitivno utjecali na njegovo samopouzdanje jer je dobio neku vrstu potvrde svojih sposobnosti. Ne misli da je bolji od ostatka razreda zato što je nadaren i ne osjeća se drugačijim od ostalih. Unatoč svojoj darovitosti neke stvari ne voli, ne da mu se rješavati sve što mu se ponudi i smatra da je ok da neke zadatke ne zna riješiti iako je nadaren. Voli kada ga netko pita za savjet, pomoć i praktična rješenja i tu je svima na raspolaganju dok ne sakriva da učenje teorije ne voli. U slobodno vrijeme već 7 godina trenira vaterpolo i u tome je također vrlo uspješan. Gabriel je puno toga naučio na praktičnoj nastavi i planira u istoj firmi nastaviti raditi nakon mature, a u daljoj budućnosti bi se volio osamostaliti i otvoriti svoju firmu. Ove školske godine su Tin i Gabriel zajednički, kao tim, sudjelovali na međužupanijskom natjecanju iz kućnih instalacija i ističu kako su jako dobro surađivali, međusobno podijelili zadatke te su u konačnici ponosni na izvršeni zadatak i znanje koje su proširili pripremajući se za natjecanje. Ističu važnost vršnjačkog učenja jer su jedan drugome nadopunili znanje, a s druge strane istaknuli se u onome u čemu su jako dobri. Naši daroviti učenici podržavaju identifikaciju darovitosti ističući važnost daljnjeg razvoja prepoznatih vještina i talenata. Spoznaja da su daroviti otvorila im je neke nove prilike za učenje i stjecanje dodatnih znanja i iskustva koja im mogu koristiti u daljnjem radu. Nadahnuti njihovim iskustvima, školski Tim za darovite, pod vodstvom psihologinje Josipe Samardžije nastavlja s identifikacijom darovitih učenika 1. i 2. razreda. U identifikaciji sudjeluju učenici, nastavnici i roditelji, a psihološko testiranje provodi psihologinja. Cilj nam je darovitim učenicima omogućiti obrazovanje primjereno njihovim sposobnostima i interesima, te poticati kreativnost i motivaciju kako bi ostvarili svoj puni potencijal.