Industrijsko-obrtnička škola Slavonski Brod

Školski list Iskra

ISKRA 2019

ISKRA 2018

Ispis statistike od 10. 10. 2010.

Naslovnica
Pozdrav s gore koja pamti more!
Autor: Davor Knežević, 10. 12. 2019.

U nedelju 8. 12. su članovi planinarske sekcije "Visina" Industrijsko-obrtničke škole Slavonski Brod
odlaskom na planinarenje u Papuk obilježili međunarodni dan planinara. Na Jankovcu smo se pridružili organiziranoj proslavi.

Nas je put vodio poučnom stazom od Velike do ruševina Veličkog grada, gdje smo dočekali fantastičan izlazak sunca i buđenje dana. Iako su najavljivali i kišu, dan nas je počastio vedrinom unedogled, a mi smo veselo krenuli dalje prema našem cilju - Jankovac.

Uzneseni skoro nestvarnom ljepotom prirode, bezgraničnim pogledima, čistim brdskim zrakom i mirom skoro bez zvuka (samo mi veselo bučimo) :D, krećemo se preko vrhova Lapjak (667m) i Nevoljaša (740m). Često nailazimo na poučne table koje nas uče geološkom, biljnom, životinjskom i ptičjem svijetu kojim prolazimo.

--nastavak teksta--

FOTOGALERIJA

Nakon 3,5 sata stižemo na Jankovac (475m) na čijim se livadama bijelio snijeg. Tu je uzavrelo planinarima iz cijele Hrvatske. Sve vrvi veselim pogledima i njasmijanim licima. Djeca trče i igraju se, svira se, pjeva i jede, a u planinarskom domu i pleše.

Nakon kratkog odmora mi produžejemo drugom poučnom stazom:"Grofova staza", koja nas je provela najvećim atrakcijama što okružuju Jankovac. Tako smo obišli jankovačka jezera, izvor jankovačkog potoka, grobnicu grofa Jankovića, špilju Maksima Bojanića, staklarsko groblje i jankovačke slapove kojima dominira slap "Skakavac". Nažalost je malo vode pa samo curkaju...

Prije pokreta u Veliku, kod planinarskog doma smo si priuštili duži odmor i druženje sa planinarima. Počastili su nas i pečenim kobasicama sa roštilja. Najradije bi ostali istraživati Papuk još nekoliko dana... No, moramo krenuti dalje jer nas čeka još 2,5 sata hoda do Velike, a sunce zalazi već u 16 sati.

Kroz mrak stižemo do parkirališta u Velikoj, pa lagano, uz prepričavanje, vozimo u Slavonski Brod.
Umorni i zadovoljni.

Predivan dan, preporučamo svima.