CARNet je jučer, 22. listopada dobio potvrdu iz Bruxellesa da je potpisan ugovor za Comenius projekt AMORES – "An Approach to MOtivating learners to Read in European Schools" – "Pristup motivaciji učenika za čitanjem u europskim školama".
Uz CARNet, koji koordinira projekt, u konzorcij je uključeno još sedam partnera iz Danske, Velike Britanije, Poljske, Hrvatske, Švedske i Grčke, među kojima su sveučilišta, lokalna samouprava, škole i privatne trvtke. Projekt počinje 1. prosinca 2013. godine, a trajat će 24 mjeseci. Cjelokupni budžet projekta iznosi oko 400.000 EUR, dok EU financira 75%, što iznosi 299.400 EUR.
CARNetov projekt AMORES – "An Approach to MOtivating learners to Read in European Schools" jedan je od 12% projekata izabranih za sufinanciranje od ukupno 274 projektnih aplikacija koje su početkom ove godine stigle u Bruxelles. Projekt AMORES sudjelovao je u natječaju dodjele bespovratnih sredstava Programa za cjeloživotno učenje u okviru potprograma Comenius multilateralni projekti koji je u nadležnosti Izvršne agencije za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA).
Posljednji rezultati PISA istraživanja o vještini čitanja pokazali su da u prosjeku jedan od pet petnaestogodišnjaka u europskim zemljama ima vrlo nisko razvijenu vještinu čitanja. Druga europska istraživanja su pokazala da više od jedne petine djece i mladih rijetko ili nikada ne čitaju u svoje slobodno vrijeme, dok bi gotovo petini bilo neugodno da ih njihovi vršnjaci vide kako čitaju. Mnogi učenici ne poznaju nacionalnu i europsku književnost, a nastojanja učitelja i nastavnika da pobude interes učenika za čitanjem nailaze na velike poteškoće.
Učitelji i nastavnici smatraju da bi korištenje IKT-a u nastavi književnosti moglo pomoći u povećanju interesa učenika. Međutim, da bi se IKT uspješno primijenile u nastavi književnosti potrebna je ne samo ekspertiza nastavnog osoblja u korištenju IKT-a, već i inovativne metodologije koje će iskoristiti potencijale IKT-a za učenje čitanja i književnosti.
S obzirom na porazne podatke o niskim vještinama i navikama čitanja kod učenika, jedan od najvažnijih ciljeva projekta AMORES je unaprijediti učenje književnosti širom Europe omogućujući učenicima aktivniji angažman kroz korištenje inovativne metodologije zasnovane na kreativnom i suradničkom korištenju tehnologije. Nova metodologija će osnažiti učenike da izraze svoje mišljenje i utječu na svoje iskustvo učenja kroz kreiranje e-artefakata inspiriranih nacionalnom književnošću i njihovim dijeljenjem s učenicima iz drugih europskih zemalja. Kreiranjem e-artefakata, dijeljenjem i komunikacijom s učenicima iz drugih europskih zemalja, učenici i nastavnici će povećati svoje digitalne kompetencije
Projekt će direktno uključiti dvjesto učenika i deset nastavnika u pet osnovnih i srednjih škola u pet europskih zemalja: Velikoj Britaniji, Švedskoj, Danskoj, Poljskoj i Hrvatskoj. Međutim, rezultati projekta će biti promovirani i šire u svim partnerskim zemljama kao i u drugim zemljama Europe. Najvažniji rezultati projekta uključuju metodologiju i upute za nastavnike za korištenje tehnologije s ciljem unapređenja čitanja i nastave književnosti, web kolekciju e-artefakata učenika i međunarodno natjecanje e-artefakata učenika.
Partneri na projektu AMORES su:
Više informacija o projektu AMORES uskoro ćete moći pronaći na stranicama CARNeta.
Preuzeto: http://www.skole.hr/skole/vijesti_carnet?news_id=9013