Osiguranje kvalitete u strukovnom obrazovanju
SLAVONSKI BROD - U školskoj 2010./11. godini, slavonskobrodska 'Industrijsko- obrtničke škola' bila je jedna od 24 strukovne škole u Republici Hrvatskoj koja je sudjelovala u Pilot projektu Razvoj osiguranja kvalitete u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju, u okviru programa Europske unije za Hrvatsku (IPA Komponenta IV – Razvoj ljudskih resursa), u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Pilot projekt temeljio se na konceptu:
• samovrednovanja na godišnjoj razini
• vrednovanja prema kriterijima
• vrednovanja koja se temelje na kompetencijama (svih dionika obrazovanja)
• dokaza pomoću kojih se potvrđuje kompetentnost i usklađenost s kriterijima • ciklusa kvalitete:
planiraj – napravi – provjeri – reagiraj
Svi navedeni koncepti provedeni su kroz dva prioritetna područja (od ukupno šest područja):
U svrhu unaprjeđenja kvalitete u ovoj školi, osnovano je i Povjerenstvo za samovrednovanje koje je sačinjavalo 14 članova.
Povjerenstvo se sastajalo mjesečno i po nekoliko puta kako bi istražilo, utvrdilo, analiziralo i predložilo mjere unaprjeđenja koje bi omogućile kontinuirano napredovanje u radu škole.
Pilot projekt je obuhvaćao i posjete vanjskog vrednovatelja i članova Tima za kvalitetu.
Učenici su mogli primijetiti dotad rijetko viđene posjetitelje nastavi. Međusobni posjeti nastavi kolega različitih obrazovnih profila doprinijeli su dinamici svakodnevnog školskog rada te nastavu učinili zanimljivijom i transparentnijom. Tako je u međusobnim posjetima ostvareno 144 posjeta nastavi, a broj nastavnika koji su sudjelovali je 58 ili 71% od ukupnog broja članova Nastavničkog vijeća.
Tijekom pilot projekta vanjski vrednovatelj je obavio šest neformalnih i dva formalna posjeta Školi, pri čemu je zadnjem posjetu nazočila i Kerstin Schneider koja je na kraju posjeta izrazila svoje veliko zadovoljstvo učinjenim aktivnostima u smislu unaprjeđenja kvalitete Škole.
U cjelokupnom procesu sudjelovala su i dva mini-tima sačinjena od šest nastavnika čiji je izniman napor i trud pomogao završavanju započetih aktivnosti s početka školske godine. Svakako treba naglasiti i radnu skupinu učenika, predstavnika 1., 2. i 3. razreda koji su također sudjelovali u radu sastajući se sa članovima Povjerenstva i vanjskim vrednovateljem. Njihove informacije 'iz prve ruke' bile su dragocjene i usmjeravale su aktivnosti svih dionika prema prioritetima, viđenih s učeničkog stajališta te su otvorila neka pitanja kojima ćemo se baviti 'na duge staze'.